Pilule De Stil

Imaginea este cel mai puternic instrument de comunicare!

Despre saloanele de coafură din românia by Aura Anghel

luxury academy

O tunsoare, o coafură, culoarea părului, sunt elemente fundamentale care definesc înfățișarea unui om. Dacă o haină o poți abandona instant în momentul în care realizezi că nu te reprezintă, o tunsoare, o coafură și mai ales culoarea părului nepotrivite te poate desfigura pe o perioadă mai lungă de timp.

Acesta a fost motivul pentru care cu foarte mulți ani în urmă am plecat din țară cu scopul precis de a mă perfecționa în acest domeniu. Am știut că doar cu o bază solidă, cunostințe, tehnici și consiliere corectă de lucru voi reuși. Oamenii sunt unici, cu dorințe și viziuni diferite despre frumos și urât, au sentimente diferite, experiențe personale diferite, vise diferite, percepții diferite, personalități diferite. Educația stilistică, inexistentă la noi, se referă la calitate, iar aceasta se reflectă în tunsori, coafuri, piese vestimentare, accesorii ….etc. Am lucrat cu toate genurile de oameni, din toate clasele sociale, religii diferite, status diferit. Acest lucru m-a obligat să studiez și să cunosc toate stilurile pentru a înțelege mai bine nevoia clientului meu. Da, pentru că întodeauna am luat in considerare stilul vestimentar și atitudinea fiecărui client al meu, înainte de a face o schimbare de look sau chiar și numai pentru o coafură banală. Comunicarea, mai ales cea non-verbală, deci, are un rol fundamental în meseria noastră.

luxury academy
luxury academy
luxury academy

Am fost selecționată din peste 2000 de concurenți cu multa experimenta în spate, pentru un reality show tv de succes, am ajuns în finală in ciuda faptului sau din dorința unora de a mă împiedica prin diverse tertipuri de a nu câștiga , creându-mi diverse probleme ( îmi furau hainele concurentei, îmi alocau cel mai dificil păr de coafat al fetelor de culoare..etc.). Acest reality-show tv m-a ajutat însă să înteleg mai mult decât oricând cât de mult contează imaginea. Am participat la foarte multe prezentări ale unor case de modă internaționale, în back-stage-uri importante, de aceea spun tot timpul că:

IMAGINEA ESTE CEL MAI PUTERNIC INSTRUMENT DE COMUNICARE!!!
luxury academy

M-am întros in țară cu mult entusiasm și energie din dorința de a împărtși din experiențele și cunoștințele mele tuturor celor cu aceleași aspirații ca și mine.

Primul lucru pe care l-am făcut a fost să fac un tur prin saloanele din Romania să înteleg la ce nivel ne situăm. Experiențele mele au fost dezastruoase în absolut toate saloanele în care am fost, saloane „cu nume” și saloane „fără nume”. Cel mai mult m-au interesat saloanele ”cu nume”. Începând de la recepție și până la achitarea notei de plată serviciile au fost la cel mai jos nivel! O spun cu durere, pentru că sunt convinsă că avem potențial, suntem un popor creativ din naștere și consider că un bun hair stylist trebuie să conștientizeze faptul că alegându-și o astfel de meserie, este obligatoriu să aibe o pregatire deoarece munca lui devine publică. Autosuficiența este cel mai rău dușman în meseria aceasta.

Am făcut și o statistică:
– nu m-a primit nimeni în salon( asteptam în dreptul ușii ): ) -in 98% din cazuri
– nu m-au întrebat absolut nimic (referitor la prezența mea acolo) -in 99% din cazuri
– m-a spălat cineva, m-a tuns altcineva , m-a coafat altcineva ( ținând cont de faptul că eram pentru prima oară în acel salon ) – in 97% din cazuri
– în ciuda faptului că foloseam toate serviciile din salon, patronul ”cu nume” nici măcar un ‘Buna ziua’ n-a dat , deși îl cerșeam -in 68% din cazuri
– prosoapele folosite nu întodeauna erau cele mai curate -in 60%
– curațenia în salon lasă de dorit. -in 80% din cazuri
– în niciun salon nu exista fișa clientului !!
– am întrebat când sau dacă au fost la un curs de actualizare a cunoștințelor 98% au spus nu, cu aroganță chiar,
– -raportul calitate/ preț, in 100% din cazuri, este neadecvat.
– din absolut niciun salon nu am iesit satisfăcută( și nu sunt deloc pretențioasă ) – 100% din cazuri

Factorii de evaluare luaţi în calcul sunt : calitatea serviciilor, comunicarea, caracteristicile estetice şi funcţionale, accesibilitatea, atitudinea, profesionalitatea, disponibilitatea, atmosfera.. Pentru a nu mai specifica faptul că 99% din cazuri nu știu ce înseamnă culori calde și culori reci, tipologii cromatice, lucru esențial in meseria de hair style și cea de make up artist. Ține de educația fiecăruia, de cât a investit în el însuși, de cât de mult timp dedică profesiei sale.., practic de a fi consecvent în strădania de a fi cel mai bun. Din păcate în Romania nu sunt școli profesionale cu frecvența obligatorie pentru a deveni un profesionist în acest domeniu.

Cel mai grav este, fără îndoială, serviciul pentru clienți. Salonul trebuie să fie întotdeauna curat și invitant, astfel încât oamenii să se simta confortabil deoarece noi, mai mult decât alții, cu au alte meserii, intrăm sau invadăm zona de confort a clientului. Aici ar fi multe de spus…De asemenea, este foarte important să angajăm personal competent și să construim o echipă cu care să lucrăm în mod plăcut tocmai pentru a crea acea atmosfera necesară muncii noastre. Să nu uităm, deci, de studiul continuu: este esențial să fim întotdeauna „pe val” în ceea ce privește tendințele, noile tehnologii și noile produse. Numai proprietarul trebuie să urmărească liniile directoare de comportament ale salonului și să le aplice tuturor angajaților. Acest lucru se întâmplă doar dacă există un lider puternic și prezent, doar atunci va fi un succes .

luxury academy

Când am lucrat în salon, am tratat întotdeauna clienții ca și cum ar fi regi, creând stiluri unice și exclusive și i-am ajutat să-și îmbunătățească frumusețea și personalitatea. Roadele muncii noastre sunt materializate prin bucuria clienților noștri iar satisfacția supremă tot de la clienții noștri vine. Lumea reacționează la felul cum arăți, astăzi parcă mai mult ca oricând și felul cum arăți poate deschide uși, poate crea oportunități sau te poate exclude din societate, de aceea meseria noastră este atât de importantă, atât de frumoasă, nu dezamăgi și ridică-te la cele mai înalte standarde stilistice!!

În concluzie:

1. Coaforul este un expert în domeniul frumuseții: trebuie, prin urmare, să fie conștient de rolul său și, ca atare, are datoria de a schimba și de a îmbunătăți aspectul oamenilor. Disciplina, Studiul, Pasiunea este trilogia câștigătoare;
2) Nu trebuie să ne gândim la clienți ca și cum ar fi prieteni. Prietenii așteaptă reduceri și tratamente speciale; salonul, pe de altă parte, trebuie să facă afaceri. Chiar și clientul dorește un expert nu un prieten;
3) Coaforul trebuie să știe mereu ce și mai ales cum să propună ceva nou, să dea valoare adăugată și să poată schimba ceva înainte de a o face clientul;
4) Vânzarea produselor profesionale din salon este un vehicul de afaceri important: toată lumea folosește șampon și dacă vânzarea acoperă doar 3% din cifra de afaceri medie înseamnă că există o problemă. Chiar și sfatul pentru achiziționarea unui produs în salon este un serviciu și un mijloc de a demonstra profesionalismul;
5) În cele din urmă, atunci când clientul intră în salon este ca și cum ar intra în casa ta : curațenie, stil, curtoazie și atenția personalului trebuie să exprime cea mai buna ofertă.

Crede-mă că știu ce spun,

Aura,

Cu Stil


Aura Anghel

luxury academy

Articole recente

Stilul este imbracamintea gandurilor noastre!

LUXURY ACADEMY

Luxury Academy este unica academie din România, care pregătește specialiști în Hair Style, Make-Up, Fashion Design și consultanță de imagine, un loc de întâlnire între exigențele de piață și aspirațiile celor ce vor să întreprindă o carieră în Fashion System.

CONTACT

Contactează-ne 004 0726 021 501