Pilule De Stil

Imaginea este cel mai puternic instrument de comunicare!

Zara, colosul hainelor

El este în spatele mărcii care îmbrăcă literalmente jumătate din oamenii din lumea întreagă. Domnul Zara, pe numele său Amancio Ortega este cel mai bogat om din Europa și cel de-al doilea cel mai bogat din lume. Valoarea activului este estimat la 67 de miliarde de dolari. Un bărbat timid, introvers. O adevărată filozofie a vieții lui este: „a vorbi mult este negativ”.

Așa a și fost, deoarece nu a acordat niciodată interviuri. Și prima sa apariție „publică” datează din 1998. Sau cel puțin un fotograf a reușit să-l imortalizeze, oferindu-i lumii șansa de a-l vedea la față.

luxury academy

Dar care este formula succesului Zara? Bibliografia este lungă, deoarece mulți cercetători au încercat să dea un răspuns. Dincolo de diferitele teorii, toți sunt de acord că: Zara nu este o modalitate de îmbrăcare, ci una de vânzare. După cum explică Enrique Badía, autorul lui Zara, formula sa de succes: «Studiile lui Zara, privesc ceea ce cer oamenii. Apoi el proiectează, produce și vinde. La prețuri accesibile ».

Înainte de apariția lui Zara, afacerea de modă era împărțită în principal în două segmente majore: high fashion a marilor nume, prerogativele celor care au bani să-și permită, apoi câteva, la cost scăzut, low-cost fashion , pentru toți ceilalți. Primul, sinonim al calității, rafinamentului, strălucirii, al doilea de naționalitate populară, accesibil tuturor.

Mai mult, timpul de producție pentru o colecție era de 12 luni.

Aceasta este situația în care Zara a intrat într-un mod perturbator.

El, Amancio Ortega (detine și branduri ca Stradivarius, Bershka) a combinat glamour cu popular, dar mai presus de toate a adus timpul de producție la doar o lună. Apoteoza modei rapide, un concept în care Zara a fost pionierul. El a subminat ordinul preexistent și a construit un altul, înlocuind piața.

Cu alte cuvinte, este exact opusul tuturor celorlalte. Și mai mult, în politica de marcă, magazinele nu au stocuri. Niciun stoc. Hainele sunt acolo astăzi, dar poate nu și mâine. Acest lucru face ca clientul să cumpere imediat. Dar Zara a rupt și o altă dogmă a modei: sezonalitatea, menținerea conceptului ‘ fără anotimp’ și nu prezentarea hainelor de iarnă în septembrie pentru că poate în acea lună temperatura este încă ridicată. Și apoi există dorința de a nu investi în publicitatea clasică în ziare, televiziune, radio. Este magazinul în sine, publicitatea mărcii. Zara este prima marcă din Europa ca un număr de magazine răspândite în toate țările și al doilea în lume după Gap-ul American. Dar este mai presus de toate milioane de mărturii (involuntare) din întreaga lume, clienții!

luxury academy

Iar lista clienților, mai mult sau mai puțin faimoasă, este foarte lungă și variază de la nord la sud, la est și vest. Zara îmbracă pe toată lumea, dar chiar pe toată lumea. Și ceea ce este cel mai frumos este că el a reușit fără prea multă dificultate (cel puțin așa pare) să intre pe deplin în dulapul reginelor, prințeselor și icoanelor de modă. Așezat lângă brandurile de lux. Toți sunt mândri de aspectul lor, chiar dacă poartă o rochie Zara de 50 de euro, probabil împerecheată cu o geantă Chanel sau cu o pereche de pantofi décolleté Dior. Ultima din listă care a combinat articole de lux cu articole vestimentare Zara a fost Kate Middlenton. Ar mai fi Charlotte Casiraghi sau Letizia Ortiz, Victoria Beckham, Emily Ratajkowski, Katie Holmes, Blake Lively …

luxury academy

Kate Middleton wearing Zara and Ralph Lauren

Zara a găsit în esență propunerea sa unică de vânzare, unicitatea sa, a crezut în ea și a funcționat în consecință. Și-a ascultat clienții, piatra de temelie a procesului său de luare a deciziilor.

Secretul succesului său a fost acela de a pune în practică concepte de marketing bine cunoscute.

Zara preferă să cumpere spații în zone strategice ale centrelor metropolitane, în apropierea magazinelor de brand, mai degrabă decât în zonele comerciale. A cheltuit 324 milioane de dolari pentru a cumpăra spațiul magazinului său de pe Fifth Avenue din New York. În prezent, Zara are 6.500 de magazine în 88 de țări.

luxury academy

Totul, dar totul de la Zara este ușor de desiderat pentru o ocazie importantă sau pentru plăcerea de a face shopping. Apropo, poate că este cazul de a face o altă plimbare în magazin, acolo este cu siguranta ceva nou pentru tine!

În concluzie, nu există niciun succes fără o doză bună de curaj.

Cel care își permite să rupă stereotipurile, să facă ceva care nu a fost făcut vreodată, să meargă împotriva curentului, acela cu siguranță va face ceva de care vom auzi cu toții.

Aura,
Cu stil


Aura Anghel

luxury academy

Articole recente

Stilul este imbracamintea gandurilor noastre!

LUXURY ACADEMY

Luxury Academy este unica academie din România, care pregătește specialiști în Hair Style, Make-Up, Fashion Design și consultanță de imagine, un loc de întâlnire între exigențele de piață și aspirațiile celor ce vor să întreprindă o carieră în Fashion System.

CONTACT

Contactează-ne 004 0726 021 501